Doua zile nepamantesti, in Moldova

Peste 1200 de kilometri si atat de multe lucruri comprimate in doua zile, chiar nu ma asteptam. Am fost la niste locuri minunate de inchinare, am stat de vorba cu parinti imbunatatiti, am luat sfat, am participat la Sfanta Liturghie la Manastirea Rarau din Suceava (aproape de Pietrele Doamnei). Un sfarsit de saptamana plin, nespus de frumos si folositor… Mare binecuvantare am primit si de la Parintele Iustin Parvu de la Manastirea Petru Voda, care desi in varsta si bolnav, isi mai face timp ca sa ne primeasca.

Traseul a fost acesta: am mers intai la Catedrala Metropolitana din Iasi pentru a ne inchina Sfintei Cuvioase Parascheva. Am ajuns sambata pe la ora zece dimineata, nu era multa lume si am putut sa ajungem la racla numaidecat. A fost deosebit, iar atmosfera din Iasi foarte frumoasa, mai ales ca erau si Zilele Iasului…

Am mers apoi la Biserica Sfintilor Trei Ierarhi aflata in apropiere de Catedrala, ctitorie a credinciosului domn al Moldovei, Vasile Lupu. Mult incercata aceasta biserica veche de aproape patru secole… acum se afla in renovare aceasta bijuterie a arhitecturii romanesti, acest Vis Bizantin pe care a dorit ctitorul sa-l infaptuiasca. Numai exteriorul sa il privesti si vei ramane uimit sa vezi dantelaria din piatra sculptata. Pe fata sudica a bisericii sta scris in limba slavona: „Io Vasile voievod… am zidit aceasta ruga, in numele Sfintilor Trei Ierarhi: Vasile cel Mare, Grigore Teologul si Ion Gura de Aur. S-a sfintit cu mana arhiepiscopului Varlaam la 7147 (1639) mai 6.” La tiparnita bisericii s-a imprimat Cazania mitropolitului Varlaam…

Ne-am continuat apoi drumul catre Vladiceni, nu l-am gasit pe Parintele Calistrat, insa am primit binecuvantare de la Parintele Iustin. Unii dintre noi au plecat si cu cate un mic canon de rugaciune, fiecare pentru nevoia sa.

Am urmat apoi traseul catre Sihastria si Secu. La Sihastria l-am intalnit pe  Parintele Nifon, care ne-a tratat cu sfaturi si bunatati duhovnicesti. Am fost si in cimitirul unde se odihnesc, printre altii, Parintele Cleopa, Parintele Ioanichie Moroi, Parintele Ioanichie Balan si Parintele Paisie Olaru.

Apoi am mers la Petru Voda si am primit binecuvantare de la Parintele Iustin Parvu… in Biserica, maicutele cantau divin si ne-a parut rau ca nu am putut sta mai mult. Oricum, intalnirea cu maica Valeria de la Manastirea Petru Voda a fost deosebita, ne-a sfatuit, printre altele, foarte cald, sa ascultam fiecare de duhovnicul sau pentru ca traversam niste vremuri tulburi…

Seara tarziu am ajuns la Rarau, la ctitoria lui Petru Rares… Manastirea se afla pe muntele Rarau, in satul Chiril. Am ajuns cu masina pana in curtea manastirii aflate la 1400 de metri altitudine. Cei 8 kilometri de drum pietruit au fost un  pic mai greu de parcurs, insa am ajuns cu bine. Aici am innoptat si dimineata ne-am “agapat’ cu Sfanta Liturghie si predica parintilor de aici si in plus cu o masa calda la trapeza manastirii. Programul de la manastire este inspirat din Sfantul Munte Athos…


One response to “Doua zile nepamantesti, in Moldova

  • cammely

    În 2010 am fost şi eu pe la mănăstirile din Moldova. Nu demult am mai prezentat câteva poze de la o mănăstire http://cammely.wordpress.com/2010/12/07/manastirea-camarzani/.
    Văd că a plouat şi când aţi fost voi. La Sihăstria am ajuns în timpul Sfintei Liturghii de duminică. M-am bucurat că am putut sta ceva mai mult pentru a participa la ea. Nu puteam desigur să nu urc la cimitirul mănăstirii. Impresionant cum stau de strajă copacii ce înconjoară cimitirul, de parcă ar fi puşi acolo să nu tulbure nimeni liniştea momentului .

Lasă un răspuns

